نوین کارت

سوالات پرتکرار

برو به سوالات پر تکرار

صفحه کنونی حاوی توضیحاتی کامل درباره نحوه عملکرد سیستم نوین کارت است که توصیه می‌کنیم مطالعه بفرمایید. در انتهای همین صفحه نیز بخش سوالات پر تکرار قرار دارد که سیستم نوین کارت را مختصر و مفید شرح می‌دهد.

پنل مشتری

برو به پنل مشتری

دارندگان نوین کارت می‌توانند با استفاده از پنل مشتری به تمام جزئیات کارتها، حسابها، شارژها و خریدهای خود دسترسی داشته باشند.
اعلام مفقودی کارت، سفارش کارت جدید و خرید شارژ شخصی نیز از طریق این پنل امکانپذیر است.

پذیرندگان نوین کارت

برو به لیست پذیرندگان

لیست پذیرندگان حاوی اطلاعات مراکزی در سراسر کشور است که می‌توانید بدون پرداخت وجه و صرفاً با استفاده از نوین کارت خود از خدمات آنها استفاده نمایید.

1968

پذیرنده نوین کارت

نزدیک به دو هزار پذیرنده در سراسر کشور در حال خدمت رسانی به مشتریان محترم می‌باشند.

834

هزار مشتری

در حال حاضر حدود 830 هزار قطعه کارت برای مشتریان نوین کارت صادر و توزیع کرده‌ایم.

3

میلیون پذیرش

از زمان راه اندازی سامانه نوین کارت (سال 1395) تاکنون نزدیک به سه میلیون پذیرش در سراسر کشور انجام شده است.

521

میلیارد ریال تخفیف

مصرف کنندگان نوین کارت در طول این مدت بیش از پنجاه میلیارد تومان تخفیف گرفته‌اند.

شرکت زیباموج نوین پس از سیزده سال فعالیت مداوم و منسجم در حوزه ارائه خدمات ورزشی، فرهنگی، تفریحی و رفاهی در قالب بن کارت (کاغذی) و کارت هوشمند الکترونیکی، از سال 1395 ارائه خدمات در قالب نسل دوم کارت الکترونیکی خود با نام نوین کارت را آغاز نمود.
سامانه نوین کارت به صورت یکپارچه تمامی نیازهای مشتریان و سازمان‌ها در حوزه خدمات رفاهی را فقط با ارائه یک قطعه کارت به هر نفر پوشش می‌دهد. انواع مختلف بودجه‌ها در نوین کارت قابل تعریف است و مدیریت نحوه مصرف بودجه نیز در اختیار سازمان قرار دارد. در مقایسه با کارتهای الکترونیکی مبتنی بر سیستم بانکی که در چنین سناریوهایی بسیار ضعیف عمل می‌کنند، نوین کارت سطح بالایی از شخصی سازی را ممکن ساخته و از لحاظ انطباق با نیازهای مشتریان و سازمانها حقیقتاً بی‌همتا و منحصر بفرد است.

ویژگی‌های نوین‌کارت عبارتند از:

  • درج اطلاعات پرسنل در سیستم بر اساس لیست اسامی اعلام شده از طرف سازمان
  • صدور کارت الکترونیکی و شخصی سازی تا ۲۰۰۰ قطعه در هر روز کاری
  • ​​​​​​​ایجاد حسابهای اختصاصی برای هر یک از پرسنل به تعداد مورد نیاز (بدون محدودیت تعدادی و ریالی)
  • ایجاد انواع حساب برای یک مشتری (سازمانی، اعتباری، هدیه و شخصی)
  • امکان تعریف حساب بصورت کاربری عمومی بدین معنی که در تمام گروههای خدماتی قابل استفاده است
  • محدود سازی کاربری حساب و تعریف یک یا چند گروه خدماتی مشخص از میان استخر سونا، باشگاه ورزشی، فروشگاه، رستوران، شهربازی و…
  • فعال سازی پیامکی کارت توسط شخص مصرف کننده
  • تعیین رمز اختصاصی برای هر کارت همزمان با فعال‌سازی
  • تغییر رمز کارت از طریق سامانه پیامکی و پنل اینترنتی
  • مانده گیری از طریق سامانه پیامکی و پنل اینترنتی
  • اعلام مفقودی و مسدود کردن کارت از طریق سامانه پیامکی و پنل اینترنتی
  • خرید شارژ شخصی توسط دارنده کارت از طریق پنل اینترنتی

معرفی نوین کارت

فعالسازی کارت و نحوه استفاده

هنگامی که نوین کارت خود را دریافت می‌کنید در وضعیت غیر‌فعال قرار دارد، بدین معنی که کارت شما قبلاً هرگز استفاده نشده است و تا زمانی که در وضعیت فعال قرار نگیرد کماکان غیرقابل استفاده خواهد بود. بنابراین اولین مرحله فعال‌سازی کارت است. کارت شما دارای یک شماره 16 رقمی است که با 8437 آغاز می‌شود. شماره کارت را به 100084376 پیامک کنید تا کارتتان فعال و قابل استفاده شود. نتیجه فعالسازی برایتان پیامک خواهد شد. لطفاً حین فعالسازی موارد زیر را مدنظر داشته باشید.

  • پروسه فعال سازی ممکن است دقایقی طول بکشد، لطفا صبور باشید و هنگامی که شماره کارت را ارسال کردید منتظر نتیجه بمانید و از ارسال مکرر خودداری کنید.
  • چنانچه کارت با موفقیت فعال شود پیامکی دریافت خواهید کرد که رمز کارت را به شما اعلام می‌کند.
  • اگر فعال سازی ناموفق باشد پیامکی دریافت خواهید کرد که علت را مشخص نموده و شما را راهنمایی می‌کند.
  • ارسال شماره کارت بصورت 8437601123456789 یا با درج فواصل 6789 2345 6011 8437 تفاوتی ندارد و قابل قبول است.
  • فارسی یا لاتین بودن ارقام ارسالی تفاوتی با یکدیگر ندارد.


پس از اینکه کارت شما فعال شد و رمز کارت را دریافت کردید می‌توانید به مراکز پذیرنده مراجعه نمایید. بدیهی است که چنانچه با کارت غیرفعال به مراکز پذیرنده مراجعه کنید پذیرش نخواهید شد.

پذیرش و تخفیفات

مزیت بزرگ نوین کارت برای مصرف کننده این است که از هر خدماتی (استخر، رستوران، فروشگاه و...) استفاده کند همواره تخفیف می‌گیرد.

نوین کارت عمدتاً بصورت سازمانی به فروش می‌رسد. بدین شکل که یک وزارتخانه، ارگان، نهاد، بانک، موسسه، شرکت دولتی یا خصوصی که همگی در سیستم نوین‌کارت سازمان نامیده می‌شوند، بودجه‌ای برای پرسنل خود در نظر گرفته و خدمات مورد نیاز را به شکل یکپارچه از طریق نوین کارت دریافت می‌نماید.
بنابراین بر اساس درخواست سازمان مذکور و طبق لیستی که ارائه می‌دهد برای هر یک از پرسنل نوین کارت صادر می‌شود.
در این سیستم شخصی که دارنده کارت است مشتری نامیده می‌شود و هر مشتری حداقل یک حساب یا در مواردی چندین حساب دارد. سازمان بر اساس تصمیمات و سیاستهای داخلی خود تعیین می‌نماید که هر پرسنل (مشتری) چه تعداد حساب داشته باشد و هر حساب چه مبلغی شارژ شود و در کدام خدمات قابل مصرف باشد و چگونه تخفیف بگیرد. حسابهایی که با بودجه سازمان شارژ می‌شوند حساب سازمانی نامیده می‌شوند.
همانطور که ذکر شد بر اساس قرارداد با سازمان (خریدار کارت) مشخص می‌شود که تخفیف به چه شکل برای مشتری (دارنده کارت) اعمال شود. تخفیفات نوین‌کارت در یکی از مدل‌های زیر قابل تعریف است.


(مدل 1) تخفیف اولیه از همان ابتدا در قالب شارژ اضافه به حساب افراد واریز می‌شود و تخفیف ثانویه هنگام پذیرش در استخرها لحاظ می‌گردد.
مثلاً سازمانی برای هر یک از پرسنل یک میلیون تومان بودجه دارد. بدین ترتیب مشتریان (پرسنل) علاوه بر یک میلیون تومان شارژ سازمانی صد هزار تومان (تخفیف اولیه) شارژ اضافه دریافت می‌کنند. به بیان دیگر سازمان برای هر کس فقط یک میلیون تومان پرداخت کرده ولی مشتریان یک میلیون و صد هزار تومان شارژ دریافت کرده‌اند. علاوه بر این هنگام پذیرش در استخرها تخفیف ثانویه نیز اعمال می‌گردد و مشتری کمتر از مبلغ گیشه پرداخت می‌کند. (اغلب سازمان‌ها همین مدل را انتخاب می‌کنند)

(مدل 2) کل تخفیف از همان ابتدا در قالب شارژ اضافه به حساب افراد واریز می‌شود و هنگام پذیرش تخفیف بیشتری لحاظ نخواهد شد.
مثلاً سازمانی برای پرسنل خود یک میلیون تومان بودجه دارد ولی شرکت زیباموج مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان در حساب هر شخص شارژ می‌کند. بدین ترتیب سازمان فقط یک میلیون تومان پرداخت کرده است ولی وقتی مصرف کننده به یک رستوران مراجعه نماید می‌تواند تا یک میلیون و دویست هزار تومان از صورتحساب خود را با نوین کارت پرداخت نماید.

(مدل 3) حساب مشتری معادل با بودجه تعیین شده شارژ می‌شود. در این حالت کل تخفیف مشتری هنگام پذیرش در مراکز پذیرنده محاسبه و اعمال می‌گردد.


نکته مهم: براساس مفاد قرارداد فیمابین شرکت زیباموج و سازمان خریدار کارت، تخفیفات به صورت سیستمی و یکسان برای تمامی پرسنل یک سازمان محاسبه و اعمال می‌شوند. پس اینکه در برخی مراکز پذیرنده تخفیف می‌گیرید و در برخی دیگر معادل صورتحساب پرداخت می‌کنید نباید سوال برانگیز باشد چرا که بر اساس قرارداد عمل شده است.

کاربری حساب و محدودیتهای استفاده

گاهی اوقات بودجه‌های سازمانی جهت مصرف در خدمات خاصی مصوب شده‌اند و می‌بایست صرفاً در همان خدمات استفاده شوند. مثلا بودجه استخر لزوماً باید در استخرسونا هزینه شود و بودجه پوشاک می‌بایست در فروشگاههای لباس و کیف و کفش استفاده شود. بودجه ورزش می‌تواند در استخرسونا، باشگاه ورزشی و فروشگاه ورزشی هزینه شود. چنین مصوباتی باعث می‌شوند برخی از مشتریان نوین کارت محدودیت‌هایی در مراجعه به پذیرندگان داشته باشند. بدین معنی که سازمان خریدار خدمات تعیین می‌کند مصرف شارژ حسابها در چه گروههای خدماتی مجاز است و مراجعه به چه خدماتی غیرمجاز می‌باشد!
یکی از توانمندی‌های سیستم نوین‌کارت تعیین خدمات مجاز برای مصرف شارژ یک حساب می‌باشد.

نمونه اول: سازمانی 4500 بودجه برای هر یک از پرسنل در نظر گرفته است که شامل 700 بودجه استخر، 1000 بودجه ورزشی، 1300 بودجه رستوران و 1500 بودجه خرید پوشاک است. در چنین حالتی برای هر مشتری چهار حساب سازمانی مجزا با کاربری‌های مختلف تعریف می‌شود.


(1) حساب ویژه استخرسونا با شارژ اولیه 700 هزار تومان (کاربری فقط در استخرسونا)
(2) حساب ویژه ورزشی با شارژ اولیه یک میلیون تومان (کاربری فقط در باشگاه ورزشی، فروشگاه ورزشی، استخرسونا)
(3) حساب ویژه رستوران با شارژ اولیه یک میلیون و سیصد هزار تومان (کاربری فقط در رستوران، فست فود، کافی شاپ)
(4) حساب ویژه خرید پوشاک با شارژ اولیه یک میلیون و پانصد هزار تومان (کاربری فقط در فروشگاه پوشاک، فروشگاه کیف و کفش)


هنگام مراجعه مشتری به پذیرندگان نوین‌کارت، سیستم بدین صورت عمل می‌کند:
​​​​​​​

  • در استخر سونا ابتدا از حساب 1 برداشت می‌شود و چنانچه موجودی حساب 1 کافی نباشد از حساب 2 برداشت می‌شود
  • در باشگاه و فروشگاه ورزشی فقط برداشت از حساب 2 مجاز است و چنانچه موجودی کافی نباشد پذیرش لغو می‌شود
  • در رستوران فقط از حساب 3 برداشت می‌شود
  • در فروشگاه پوشاک و کیف و کفش فقط از حساب 4 برداشت می‌شود
  • مراجعه به شهربازی یا سایر خدماتی که حسابی برایشان تعریف نشده غیرمجاز است و پذیرش لغو خواهد شد


نمونه دوم: سازمانی 3000 بودجه برای هر یک از پرسنل در نظر گرفته است که شامل 1000 بودجه استخر و 2000 بودجه عمومی (به انتخاب مشتری) است. در چنین حالتی برای هر مشتری دو حساب سازمانی مجزا بصورت زیر تعریف می‌شود.

(1) حساب ویژه استخرسونا با شارژ اولیه یک میلیون تومان (کاربری فقط در استخرسونا)
(2) حساب عمومی با شارژ اولیه دو میلیون تومان با کاربری عمومی و به انتخاب مشتری


در این نمونه هنگام مراجعه مشتری به استخرسونا برداشت از حساب 1 انجام می‌شود مگر اینکه موجودی حساب 1 کافی نباشد که از حساب 2 برداشت خواهد شد. هنگام مراجعه به سایر پذیرندگان (غیر از استخرسونا) فقط برداشت از حساب 2 مجاز است. به عنوان مثال اگر به رستوران مراجعه کنید و موجودی حساب 2 کافی نباشد پذیرش لغو خواهد شد حتی اگر حساب 1 موجودی کافی داشته باشد.

نکته بسیار مهم: لطفاً قبل از مراجعه به یک پذیرنده ابتدا کنترل کنید که آیا حسابهایی که برای شما تعریف شده‌اند مجاز به استفاده از آن خدمات هستند یا نه و فقط در حالتی که حسابی با کاربری عمومی دارید مراجعه به همه پذیرندگان برای شما مجاز است، در غیر اینصورت می‌بایست فقط به خدمات منطبق با کاربری حسابتان مراجعه کنید.
کنترل کاربری حساب از طریق سامانه پیامکی (ارسال عدد 1 به 100084376) یا از طریق پنل مشتری امکانپذیر است.

شرکت زیباموج نوین طی قرارداد و توافق با یک پذیرنده (مثلاً فروشگاه) تخفیفی را در قالب همکاری از پذیرنده مذکور دریافت می‌نماید.
بخش عمده این تخفیف در هنگام فروش کارت به یک سازمان از همان ابتدا در قالب شارژ اضافه (تخفیف اولیه) به مصرف کننده نوین‌کارت تخصیص داده می‌شود.
بدین ترتیب هنگام دریافت خدمات صرفنظر از اینکه پذیرنده (فروشگاه، رستوران و...) در حال ارائه تخفیف به مراجعه کنندگان باشد یا نباشد، دارنده نوین کارت از قبل تخفیف خود را دریافت کرده است و طبیعتاً تخفیف بیشتری برای وی لحاظ نخواهد شد.
بنابراین تخفیف‌هایی که برخی از مراکز پذیرنده به صورت
فصلی یا مناسبتی ارائه می‌کنند صرفاً مختص خریداران نقدی است و شامل خرید با نوین کارت نمی‌شود.
این موضوع کاملاً منطقی است و مورد تایید شرکت زیباموج نوین و همچنین سازمانهای طرف قرارداد می‌باشد چرا که هنگام خرید کارت در این خصوص کاملاً توجیه شده‌اند.

تخفیفات فصلی فروشگاهها و مراکز پذیرنده

تاریخ اعتبار، موجودی، تغییر رمز

مهلت استفاده: طبق قراردادی که با سازمان خریدار منعقد می‌شود دارندگان نوین کارت می‌بایست تا قبل از تاریخ اعتبار یک حساب سازمانی، شارژ موجود در آن را مصرف کنند. حسابها در سررسید تاریخ اعتبار بصورت سیستمی و اتوماتیک بسته خواهند شد. چنانچه بعد از این اتفاق به یک پذیرنده مراجعه نمایید سیستم فقط از حساب‌های باز و در دسترس برداشت خواهد کرد و اگر هیچ حسابی برای شما در دسترس نباشد، پذیرش لغو خواهد شد.

گزارش مانده حساب: از طریق سامانه پیامکی یا پنل مشتری می‌توانید از مانده حسابهای خود مطلع شوید. برای مانده گیری عدد 1 را به 100084376 پیامک کنید.

تغییر رمز کارت: تغییر رمز کارت از طریق سامانه پیامکی و پنل مشتری قابل انجام است. برای تغییر رمز عدد 4 را به 100084376 پیامک کنید.

مسدود کردن کارت مفقود شده: چنانچه کارت شما مفقود شده است برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی، در اولین فرصت کارت را مسدود کنید. اگر بعداً کارتتان را یافتید می‌توانید با پشتیبانی نوین‌کارت تماس بگیرید و درخواست رفع انسداد کنید. در غیر اینصورت برای صدور کارت جایگزین می‌بایست از طریق پنل مشتری اقدام نمایید. برای اعلام مفقودی کارت (انسداد) عدد 3 را به 100084376 پیامک کنید.

پشتیبانی نوین کارت: در صورت نیاز به راهنمایی در رابطه با نوین کارت می‌توانید با پشتیبانی به شماره 02184376 داخلی 113 و 114 تماس بگیرید. تیم پشتیبانی از ساعت 7 تا 23  پاسخگوی شماست.​​​​​​​

سوالات پرتکرار نوین‌کارت